14 Ocak 2010 Perşembe

...YAŞ 35, YOLUN YARISI EDER....

35 YAŞ ŞİİRİ
Yaş otuz beş yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.
Delikanlı çağımızdaki cevher,
Yalvarmak, yakarmak nafile bugün,
Gözünün yaşına bakmadan gider.

Şakaklarıma kar mı yağdı, ne var
Benim mi Allah'ım bu çizgili yüz
Ya gözler altındaki mor halkalar
Neden öyle düşman görünürsünüz,
Yıllar yılı dost bildiğim aynalar

Zamanla nasıl değişiyor insan!
Hangi resmime baksam ben değilim.
Nerde o günler, o şevk, o heyecan
Bu güler yüzlü adam ben değilim;
Yalandır kaygısız olduğum yalan.

Hayâl meyâl şeylerden ilk aşkımız;
Hatırası bile yabancı gelir.
Hayata beraber başladığımız
Dostlarla da yollar ayrıldı bir bir,
Gittikçe artıyor yalnızlığımız.

Gökyüzünün başka rengi de varmış!
Geç fark ettim taşın sert olduğunu.
Su insanı boğar, ateş yakarmış!
Her doğan günün bir dert olduğunu,
İnsan bu yaşa gelince anlarmış.

Ayva sarı nar kırmızı sonbahar!
Her yıl biraz daha benimsediğim.
Ne dönüp duruyor havada kuşlar
Nerden çıktı bu cenaze Ölen kim
Bu kaçıncı bahçe gördüm tarumar.

Neylersin ölüm herkesin başında,
Uyudun uyanamadın olacak.
Kim bilir nerde, nasıl, kaç yaşında
Bir namazlık saltanatın olacak,
Taht misâli o musalla taşında.
CAHİT SITKI TARANCI

11 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

Günaydın sevgili Gönül' cüğüm,demek yaş otuzbeş.. ben öleyim bari, Gel gör ki ölünmüyor herşeye göğüs geriliyor..Yine de Allah yaşam sevincimizi bitirmesin..Sana nice yaşlar diliyorum gülen gözlerin hep gülsün..Çoooooook öpüyorummmmm..

YeMeK vAkTi dedi ki...

yok yaf daha çeyreği olmadı gönloşşş yaşanacak çok güzellikler var daha

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Şekercim 35 sınırı değişti, 45 oldu :) Ayrıca bana kalırsa sen henüz 25'inde taze çıtırsın...

Yeni yaşın sana sağlık mutluluk, huzur getirsin... Mutlu mutlu yıllara... Kocaman sıcacık ve de sulu öperim :))

Adsız dedi ki...

KİMBİLİR KAÇ YIL DAHA YAŞARIM VE BU TARİHTE ELİM KLAVYEYE GİDEREK TANIDIĞIM EN ÖZEL İNSANA MUTLU BİR HAYAT TEMENNİLERİ DOLDURARAK DOĞUM GÜNÜNÜ KUTLARIM BİLMİYORUM AMA ENAZINDAN NEFES ALDIĞIM ŞU SAATTE RABBİM BANA BU İMKANI VERDİ...CİMCİMEM DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN...NUFUS İDARESİNDE YAŞ BÖLÜMÜNDEKİ RAKAMLAR YÜKSELSEDE YÜREĞİMDEKİ KÜÇÜK KIZ HİÇ BÜYÜMEYECEK....

aslan dedi ki...

En olgun-güzel yaşlara gelmeye
başlamışsınız.Kutlarım..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

nice yıllara gönül..
hayata
hemde tamda en gerçeğine şimdi geldin :))))))))
SAĞLIKLA GÜZELLİKLE İNŞ.

serinmavi dedi ki...

nice nice sağlık ve mutluluk dolu yıllaraa canımm benimmmmm:)

selamlar...

Sevgilerrrr

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

iyi ki doğdun gönülllll,mutlu yıllar sanaaaaa:)
şekercim nice mutlu güzel güzel seneler dilerim.doğum günün kutlu mutlu olsun.
öpüyorum güzel yanaklarından
not: diğer siteni açamıyorummm:(

Yaren dedi ki...

Gönül kiz tam yarmiza tokandin,cigerimi yaktin.Bende yaslanmaktan korkanlardanim.Emme iyiki estetik diye birysey varmis,tamam hepten gec yapamyiorlar ama en azindan 10 yas genclestiriyorlar. Yavru kusum sana yeni adresimi veriyorum,eskisi hacklendi malesef.Sifremide unutunca hemhttp://www.yarenletarifler.blogspot.com/ Beni yeni sayfamda ziyaret edersen sevinirim.Sana kucak dolusu sevgilerimi birakiyorum,sevgiyle kal:)

çınarkurabiye dedi ki...

gönülüm canım ben geri döndüm :D çok sevdiğim bir şiir iyiki paylaşmışsın..öpüyorum
sevgiler
gözde

Baharcicegi dedi ki...

canim gecmis dogum günün kutlu olsun,saglikli mutlu nice yillara