25 Eylül 2007 Salı

SÜTLAÇ



Hani bunun tarçını demeyin çünkü evde tarçınım kalmamış bu akşam iş çıkışı marketten alıcam ve süslemesini yapıcam inşallah.Ama ben bu haliyle gece 2 kase yedim doyamadım tadına.

MALZEMELER:
1 litre su
1.5 çay bardağı pirinç
1 litre süt
2 yemek kaşığı pirinç unu
1 subardağı su
2.5 subardağı tozşeker
Tarçın

YAPILIŞI:
Tencereye su ve pirinci alıyoruz pirinçler uzayıp suyu çekinceye kadar pişiriyoruz.
Pişen pirincin içerisini soğuk sütü boşaltıyoruz.Kaynamaya başladığında bir bardak suyun içinde 2 yemek kaşığı pirinç ununu eziyoruz ve ılıştırarak içerisine katıyoruz bir iki kez karıştırdıktan sonra 10 dk pişmesini bekliyoruz.
Piştikten sonra şekeri ilave ediyoruz karıştırıp 5 dk sonra kapatıyoruz.
Sonra afiyetle yiyoruz.
Ben soğumasını bile beklemeden 2 kase ılık ılık yedim.Bu akşamda soğuk halleriyle yerim inşallah.

AFİYET BALŞEKER OLSUN

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ayşecik tatlısı güzele benziyyor üzerine serptiğin ceviz yerine kakaolu bisküvi kırıntısıda olabilirellerine sağlık