6 Temmuz 2009 Pazartesi

PÜRE YATAĞINDA KREMALI MANTARLI TAVUK ...yarışma yemeğimdir kendileri:))))


Keyifli,heyecanlı vede adrenalinin yükseldiği yarışma programı bitti...Bana göstermiş olduğunuz destekleriniz ve sıcak dostluklarınızla hepinizin yanımda olduğunuzu bilmek çok güzeldi...Yeni sezon için best of yemekteyiz yarışmasına tekrar katılmam için teklif geldi :))) Yani yemekteyizin en iyilerinin yarıştığı vede ödülün 20000 olduğu :))) Bakalım kabul edermiyim bilemiyorum ..Henüz cevap vermedim o tarihte tekrar konuşalım dedim...Zaman var daha nasılsa düşünürüm tekrar bu maceraya katılırmıyım katılmazmıyım kimbilir:))) Aslında çok keyifli fakat yorucu ve bazen sinir bozucu....Yinede güzeldi.....
Bebişlerim bu yemeğim yarışmadaki ana yemeğimdi..Ben daha önce bu yemeği yapmıştım ve resmini çekmiştim..Fakat yarışma heyecanıyla doğradığım renkli biberleri mutfağı apar topar toplarken atmışım..Servis yapıcam doğradığım biberleri arıyorum ama bulamıyorum ne komikti ya..İçerdende diğer yarışmacı arkadaşlar gönül hanımm acıktık die bağrınıyorlar:))) Bilseler gönül hanım biberlerini kaybetti:))) Tabiki biber koymadan servis yaptım...Süsü eksik oldu tuzu bol oldu çoğunuz biliyorsunuz:)))
Yemeğimi ölçü vermeden anlatayım yapmak isteyenler olursa...
İlkönce kemiksiz tavuk pirzolaları kırmızı toz biber,kekik.sıvıyağ ve az tuz ile karıştırıp 1 saat dinlenmeye alıyoruz.Vaktiniz yoksa daha az marine olabilir.Daha sonra bunları teflon tavada çok az yağ ile arkalı önlü kızartıyoruz...Yada ızgarada pişiriyoruz..(orjinal tarif ızgarada pişiyordu)
Patatesleri haşlıyoruz..Sıcakken soyup içine tereyağ,süt,rendelenmiş kaşar peyniri,sebzeli çeşni katıyoruz ve iyice karıştırıyoruz...(Ocakta pişirmiyoruz,mikserle çırpmıyoruz)
Hazır konserve dilimlenmiş mantarı tavaya alıyoruz üstüne biraz krema,biraz süt,ve toz tavuk bulyon katıyoruz iyice özleşene kadar pişiriyoruz..(Süt ve krema mantarların üstünde olacak)
Daha sonra servis tabağına önce patates püresini ,üstüne kızarmış tavukları en üstede kremalı mantarı koyuyoruz ...İsteğimize göre süslüyoruz....
***Çeşni ve bulyon kullandığımız için tuz katmıyoruz..... çeşni ve bulyonu az katıyoruz ki benimki gibi tuzlu olmasın:)))
Hepinize gönlünüzce geçireceğiniz çok güzel bir hafta diliyorum..Bu sıcaklarda çalışmak insana çok zor geliyor ama imkanı olanlara tavsiyem..mesainiz benim gibi erken bitiyorsa (17.00) direk işten çıkıp havuza gidebilirsiniz 2-3 saat havuz keyfi günün yorgunluğunu stresini atmanıza birebir:)))

38 yorum:

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık zevkle izledik ve oy verdik ama kısmet değilmiş.Belki best of da kısmettir ha ne dersin?sevgiler...

Betül KAVAL dedi ki...

gönülcüm nefis bişeyy bende yapıcam canım ellerine sağlık.

bence katıl mutklaka 2.sine ben seni orda görmek istiyorum.

sevgiler öpüyorum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

kısım şöhret seni çok deiştirdi bak ha diyim sana ..ben bu best of teklifini bloğdanmı okuyacaktım breh breh breh...


Ben bu yemeği yptım bilene hihohoooo afiet ola bana:)

Limonlu Kek dedi ki...

Gönülcüğüm programın yayında olduğu günler tatilde olmama rağmen, havuzdan çıkıp televizyonun önüne koşturdum, gerçekten stresini bile hissedebildim. Bence başarılı bir performans gösterdin canım seni canı gönülden tebrik ederim, ikincisine de muhakkak katıl derim. Yemeklerin tadını bimem ama hepsi görüntü olarak güzeldi, seni çok çok öpüyorum...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Gonulum Best of yarismasina mutlaka girmelisin kimbilir kismet olur degilmi canim,neden sansini denemeyesin!
yarismada tarifini seyretmistim denemeye firsatim olmadi mutlaka deneyecegim,ellerine saglik gonulum kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

Hansa dedi ki...

programda izlemiştim ama aşırı hızlı ve heyecanlı olduğun için anlaşılmamıştı.İyi oldu bu tarif.
ben iki çeşni ve bulyon koyup az tuzlu olursa kaya tuzu kullanmayı düşünüyorum şekerim nasıl olur sence :):)

eline sağlık.
sevgilerimle.

nuralp dedi ki...

VALLA YEMEKTE SUNUMDA HARİKA... ELLERİNE SAĞLIK. EN KISA ZAMANDA DENİCEM BU YEMEĞİ. AMA YARIŞMADA SEN DÜNYANIN EN GÜZEL YEMEĞİNİDE YAPSAN MANA BULCAK BİŞEY BULURLARDI EMİNİM. ÇOK MERAK ETTİĞİM Bİ KAÇ ŞEY VAR YARIŞMAYI DEVAMLI TAKİP EDEN BİRİ OLARAK. YARIŞMADA YAPTIĞINIZ MASRAFLAR SİZEMİ AİT? SİZE YORUM YAPARKEN KONUŞCANIZ ŞEYLERİ SÖYLÜYOLARMI? (EŞİM ÖLE OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYOR) BİDE BU BEST OF A KATILIRSAN PARA VERCEKLERMİ? (BENCE BEST OF A KATILMAK İÇİN VERMELERİ LAZIM. REYTİNG ALAN YARIŞMACILARA BU TEKLİFİ VERDİKLERİNE GÖRE KARŞILIĞINIDA VERMELERİ LAZIM DİMİ:))

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

gönülümmmm lütfen katıl,sensiz ne ekranların tadı vaaar ne bonibonun:)))

ohhh yemek nefis vallahi,ellerine sağlık canımmmm
çooook öpüyorum güzel yanaklarından.

fatma dedi ki...

Gönülcügüm önemli olan senin begenmen onlar begenselerde begenmedik diyorlar bence tekrar katıl gönül kimmiş yine görsünler yanındayız

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım seni tanımak lgerçekten çok güzel....
Evet bu yemeği merak etmiştim en kısa zamanda mutlaka deneyeceğim...
Yeni yemekteyize mutlaka katılmalısın:))

meleginmarifetleri dedi ki...

Off çok canım çekmişti seyrederken mutlaka deyeceğim yaz için oldukça uygun bir yemek..
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Ilker Erdem dedi ki...

Gonulcum tam benlik bir tarif mutlaka denemek istiyorum. sevgiler

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerine sağlık.ben tekrarını işleidm süpersin ya.hayata bakışın cana yakınlığın bir başka yani:)
biz tatildeyiz ama evde can sıkıntısından öleceğim.
sevgiler

Seçil dedi ki...

Sen bizim birincimiz oldun gönüloş.. ama sen yeni teklifi değerlendir ve katıl :))

Baharcicegi dedi ki...

Bencede hic düsünme katil derim,valla hepsinin üstesinden gelirsin.
puanlamada haksizlik yapilmasa emege yasgi duyulup öyle puanlar verilse kesin birinci olursun,ama kendi birinciliklerini riske atmamak icin cok düsük puan veriyorlar.
cekilin Gönül geliyor

Dilek Mutfakta dedi ki...

Gönülcüm seni bir kez daha o yarışmada görmeği çok isterim şimdi daha tecrübeli olduğun için yaptığın hataları tekrarlamazsın dün yayınlanmaya başlayan best off nekadar seviyeli :))herkes daha dikkatli ,bu arada yemeğin çok güzel deniyeceğim ellerine sağlık...

hunerlieller dedi ki...

selam canım valla seni tekrar yarışmada görmek isterim ve bu sefer eminim kazanırsın çünkü artık tecrübelisin..bu yemegide ekranda yaparken pek dikkat etmemişim ama nefis bir tarif olmuş..ellerine saglık.sevgilerle

aslan dedi ki...

Yemekleriniz gibi her zaman çok zarif ve incesiniz.Özür dilerim bir
konuda müsade ederseniz görüşümü
bilgilerinize acizane sunmak isterim; bıçaklar biraz eğri mi
duruyor(?) :)) Elbette şaka yaptım.
İyi ki varsınız.Sevgi ve dostlukla,
Ali Aslan

Unknown dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık harika olmuş.Yarışmada süperdin kocaman öpüyorum...

Gaye dedi ki...

bence çok uyumlu bir yemek olmuş..bende deneyeceğim..eline sağlık ve bence 2. yarışmaya da katılmalısın.. sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Gönülcüm gerçekten de müthiş görünüyor yemeğin, süsünü de burada görmüş olduk:). Ellerine sağlık canım.
Bence "best of" yarışmasına katılma fırsatını kaçırma. Bizim desteklerimiz yine seninle olacaktır:).
Sevgiler, öpücükler...
aslı

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

SEVGİLİ GÖNÜLCÜĞÜM YARIN KAHVALTIYA BEKLİYORUM MÜSAİTSEN TABİ.
BURALARDA KAHVALTIYI CİĞER ,BALCAN , BİBER KÖZLEMESİ VE TIRNAKLI EKMEKLE YAPIYORLAR HABERİN OLSUN.:)
EE BİLİYORSUN MİSAFİR UMDUĞUNU DEGİL BULDUĞUNU YER:)
ŞANLIURFADAN KOCAMAN SELAMLAR OLURDA BİR GÜN YOLUN DÜŞERSE KAHVALTI SÖZÜM OLSUN.
AMA ŞANLIURFA USULÜ:)

NzlGl dedi ki...

Gönülcüğüm
Biz hep seninle ve senin yanındayız. Ama seni yeniden tv de görmekte çok güzel olur:)
Tarif için teşekkürler çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.
Kocaman sevgilerimle......

SOFRAM dedi ki...

Gönül'cüğüm yemeğin çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.Canım seni bu yarışmada tekrar görmekten çok mutlu oluruz.
Sevgilerimle...

TAZE NANE dedi ki...

Yemeğin gerçekten çok güzel. Yarışmaya mutlaka tekrar katıl.
Sevgiler.........

LEMAN dedi ki...

ee bukadar yorumdan sonra katıl katıl dıye alkış tutmak lazım umarım katılırsın bızde doya doya izlerız keyıflıydı bencede şans kapıyı herzaman çalmıyo degerlendırırsın umarım canım bana bıraktıgın meal de konuyu anlayamadım yanlışmı yazdın acaba diye düşündüm sıcak kanlılıgın çok hoş ama herzaman beklerım

Nilüfer dedi ki...

Canım yakışır sana best offf sen favorisin;) mutlaka katılamanı istiyorum:)
yemeğin aklımda kalmıştı, bence çok güzel olmuş, harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

yaban mersini dedi ki...

cnm ya biz seni izlemeye doyamadık ki..kabul et bu best of teklfini..hem hava atıyoruz herkese.arkadaşımız yarışmada diye değil mi ama..slmlar

Yaren dedi ki...

Yavru kusum öncelikle sana söyleyeyim kesinlikle yarisma teklifini kabul et.Hem bence bu sefer kazanirsin insal. Hemde hatirasi daha genis olur kiiiizzz.Tarifinide mutlaka denicem,zaten görünce begenmistim yarismada.Ellerine saglik bebek!!Sana güzel bir hafta sonu diliyorum.Sevgilerimi birakiyorum,öpüyorum canikom:)

lemanice dedi ki...

canım benim ya çok güzel bir tarif.kısmet olmadı kazanman ama gönüllerin birincisisin sen gönüüüüüüüüüüüüüllllllllllll.2.ye de katıl bence az tuz at yemeklere:)seni çok sevdim.valla bak .yemin ederim.

Sevil Altunel dedi ki...

gönülcüm harika bir sunum ve lezzetide öyledir eminim. mutlaka tekrar katılımını bekliyorum.hiç değilse tv den seni görüyorum.bence kabul et..sevgilerimle..

aslan dedi ki...

Merhaba,çarşamba akşamı tatile çıkıyorum.İnşallah Ağustos ayı içinde görüşmek dileğimle,çok güzel bir yaz diliyorum.Sevgi ve
dostlukla kalın...Aslan

sibellebutikpasta dedi ki...

Datlum kıymatlum, sen bu televizyon işine bayağı ısındın, yakında başka tekliflerde gelir bak benden söylemesi, hadi bakalım, yolun açık olsun şekerim...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ben herşey için çok geç kaldım biliyorum :(
ama yiende seni tekrar videolarından ziledim süperdin.inş. ikincisinede katılırısn bu sefer canlı canlı izlerim seni ve desteklerim.herkesin dediği gibi sen gönlümüzün birincisisin.tebrik ediyorum seni hayatım.çok öpüyorum
sevgilererrrrr

Adsız dedi ki...

Güzel konu, iyi çalışmalar.
Film izle

Habibe dedi ki...

Merhaba Gönül. Seni yarışmada izlemiştim. Çok da başarılıydın. Yemek blogun da çok güzel . ben de kendimce bi Site kurdum tarif veriyorum. Ziyaret edip yorumda bulunursan çok mutlu olurum tabi eletiri de olabilir :) SAevgilerimle
Yolun Adanaya düşerse zevkle ağırlarım :)

aslan dedi ki...

Gecenin bu vakti nasılda tavuk çekti canım.Bu arada bizi unuttunuz
Gönül hanım.
Dostlukla...

Unknown dedi ki...

Merhaba gönûl seni çok uzun zamandir takip ediyorum. Yemekteyiz programina katilmadan ônce, o zamanlar blogum yoktu :) Tavuga bayilirim, helede mantarla birlesince ortaya mukkemel bir yemek çikiyor. Ellerine saglik