21 Temmuz 2012 Cumartesi

BALIK BEĞENDİ...GÖNÜL DAHA ÇOK BEĞENDİ.))



             Mübarek Ramazan ayı ve 2.gün ve ben sözümde durdum bloğuma yazmaya devam ediyorum Sevgili kuzucuklarım:)) Dün orucun ilk günüydü ve ben açıkçası hiç zorlanmadım belkide evde olmanın rahatlığı vardı pazartesi işe başladığımda durumlar ne olur bilmem:))) ama bence daha çabuk vakit geçer harala gürele...bakalım yaşayıp göreceğiz....Evet ne diyordum hiç zorlanmadım fakattt iftardan sonra fenalık geçirdim resmen ...sizinde öyle oluyormu doymayacak gibi herşeyi hazırlayıp önünüzden alacaklarmış gibi kendinizden geçerek yediğiniz:))))) benim nedense hep olur..bu yemek aşkı nedir bilmem....yemek yapmayı çok sevdiğim kadar yemeyide çok seviyorum ne yazıkki...her sene Ramazanda 3-4 kilo kaybı olurken bu sene olmayacak gibi çünkü çok geç saatte açıyoruz sonrasında hareketsizlik ve bikaç saat sonra uyku modu:)))))) neyse klişe laflarımdan biri pazartesi rejime başlıyorumduuuu şimdide diyorumki bayramdan sonra rejime başlarım:))))))))))))
          Balık beğendi ile Yeniköy SANDAL BALIK ta tanıştım ..nasıl güzel bir lezzettir anlatamam sonrasında sırf balık beğendi için gider oldum Sandala....zaten oranın lezzetlerine paha biçilemez bence...balık beğendiyi çok sevdiğim lezzetinden emin olduğum için belki ŞEFLERİN DÜELLOSUnda finale kalırım da yaparım die mutfağına girdim(sahibi taanıdık:)) Ahçı başı ile aynı yemeği yaptım sonuç oldukça başarılı oldu....yarışmada finale kalamadım ama bu yemeği evimde yapar oldum...balık beğendi ister Dülger Balığı...ister Dil Balığı..ve isterseniz Levrek ilede yapılabilir.....Ben 3 halinide yedim hepside birbirinden lezzetli oluyor şiddetle tavsiye ederim...
Buyrun muhteşem lezzetin tarifine...
MALZEMELER:
7-8 adet bostan patlıcan
250 gr. tereyağ
300 gr.un
2 kg.süt
200 gr.rendelenmiş kaşar
4 diş sarmısak
8 iri mantar
3 adet kırmızı çarliston biber
10-15 adet taze soğanın baş kısmı
4 adet levrek balık yada dil balığı yada yada dülger balığı:))
Pulbiber
Tuz
Kekik
Maydanoz
Dereotu
Şeker
YAPILIŞI:
Tereyağını tencereye alıyoruz eritiyoruz.Yağ eriyince unu ilave ederek
7-8 dakika kavuruyoruz.Sütünü ilave ediyoruz ve karıştırarak una
yediriyoruz.
Közlenip soyulmuş patlıcanları doğramadan içine ilave ediyoruz.Çırpma
teliyle vurarak patlıcanları eziyoruz.Tuzunu,sebzeli çeşnisini ve
şekerini ilave ediyoruz.Kaşarını ilave edip karıştırp ocağın altını
kapatıyoruz.
Diğer tarafta güvecin ocağa alıp ısınmasını sağlıyoruz.
Diğer tarafta balığımızı bir parmak genişliğinde doğruyoruz.Tavada
biraz tereyağını eritiyoruz.Dilimlenmiş sarmısak,mantar,soğan ve
kırmızı çarliston biberi vok tavaya alıp kavuruyoruz..biraz
kavrulduktan sonra içerisine balıkları atıyoruz.Pulbiber,kekik ve
tuzunu ayarlıyoruz.Kıyılmış maydanoz ve dereotur ekliyoruz.Ocağı
kapatıyoruz.
Isınan güvecin içine önce beğendiyi daha sonra kavrulmuş balığı ilave
edip servis yapıyoruz...


AFİYETLER OLSUNNN..SEVGİLERİMLE

4 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık canım.
çok güzel görünüyor.
aynı durum dün akşam bende de yaşandı:))
bu akşam daha temkinli ve az yemeyi düşünüyorumm:))
inşallahhh.:)
hayırlı ramazanlar canım..
muhabbetle..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Gönüllll hosgeldin….Yahu arkadasim senden ses seda cikmiyor…Bana yazdigin yorumu görünce gözlerime inanamadim…Bu bizim "eyvah ne pisirsem" Gönül degil mi? dedim….Lütfen arayi acma ….Berlinden sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Güzeellll hemde cok güzellll…Yapmaliyim…..

TATESAL dedi ki...

ufff enfes bak şimdi canım çekti...sevgiler