19 Şubat 2009 Perşembe

GEÇMİŞ TARİFLER GEÇİDİ:))))

PIRASALI KIYMALI BÖREK
Bu böreği çok severek yapıyorum ama neden bilmem siteme koymamışım....
MALZEMELER:
4 yufka
2 milföy hamuru
500 gr.pırasa
250 gr.kıyma
1 paket kuşüzümü
1/2 paket teremyağ(erimiş)
yumurta sarısı
sıvıyağ
susam ve çörekotu...tuz,karabiber ve pulbiber
YAPILIŞI:
Pırasaları ince ince doğruyoruz.Tavaya az yağ koyup pırasaları öldürüyoruz içine kıymayı katıyoruz güzelce kavuruyoruz..Sıcak suda bekletilip süzülmüş kuşüzümlerini katıyoruz.tuzunu karabiberini pulbiberini ayarlayıp kavrulduktan sonra ocaktan alıyoruz.

1.yufkayı seriyoruz üzerine erimiş tereyağı sürüyoruz...2.yufkayı seriyoruz tekrar erimiş yağ sürüp harcın yarısını yufkanın heryerine yayıyoruz....3.yufkayıda üstüne yayıp tekrar erimiş yağ sürüyoruz ..4.yufkayıda serip tekrar kalan harcı yayıyoruz..Daha sonra 4 katlı yufkayı güzelce rulo yapıyoruz...ikiye kesip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştiriyoruz..Üzerine yumurta sarısı sürüp milföyden şeritler kesip tekrar şeritlerinde üstüne yumurta sarısından sürüp susam ve çörekotu serpiyoruz....180 derece ısılı fırında pişiriyoruz....
Olay bundan ibaret yeavrılarımmm
HAVUÇLU BROKOLİ SALATASI
Brokolileri haşlayıp borcama yayıyoruz...
Havuçları rendeleyip az yağda öldürüyoruz sarmısaklı yoğurtla karıştırıyoruz...Tuzunu ayarlıyoruz...
Brokolilerin üstüne yoğurtlu havuçlu karışımı yayıp üzerine bir miktar daha sarmısaklı yoğurt yayıyoruz..İsteğimize göre süsleyip dinlendiriyoruz..Sonra show tıme:)))

DEREOTLU POĞAÇA
Çok sevilen favori tariflerimden biri olan bu muhteşem poğaçalarımı tekrar paylaşmak istedim sizlere.....Tarif sitemde var ama ben yinede yazayım....Şimdi belki diğer taraftan bakmaya üşenirsiniz:))) hazır olsun dimi elinizin altında....


MALZEMELER:
1 paket erimiş teremyağ
1 çay bardağı zeytinyağı
yarım çay bardağı sirke
3-4 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta (akı içine , sarısı üstüne)
aldığı kadar un


Dereotu,maydanoz ve peynir (ezine ve tulum karıştırıp koyuyorum ben)

YAPILIŞI:
Tüm malzemeyi yoğruruyoruz.Peynir kıyılmış dereotu ve maydanozu ekleyip tekrar yoğuruyoruz şekil veriyoruz yumurta sarısı sürüp haydeeeeeeeee hoppadanak 180 C fırınla kaynaştırmaya yolluyoruz:))))

AĞLAYAN KEK
Bu muhteşem tarifim sitemde vardı fakat süslemesi değişik olduğundan paylaşmak istedim.....Sevgili Nilgüncüğümün süslemesiyle huzurlarınızda ağlayan pasta yada kek diyelim:)))
MALZEMELER:
4 yumurta
3 fincan şeker
1 nescafe fincanı süt
2 nescafe fincanı un
yarım paket kakao
1 paket kabartma tozu
Krem şanti (sütle hazırlanmış)
Çikolata sosu (önceden hazırlanacak)
YAPILIŞI:
Yumurta ve şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpıyoruz.Süt,un,kakao,un ve kabartma tozunu karıştırarak kek hamuru yapıyoruz.Yağlanmış borcama karışımı döküyoruz.kek gibi pişiriyoruz.
Fırından çıkardıktan sonra üzerine 1 bardak süt döküyoruz.Üzerini kremşanti ile kaplayıp her dilimin üzerine birer ceviz koyup cevizlerin üzerini çikolata sosuyla yada balla süsleyip süsleyip buzdolabında soğuyana kadar bekletiyoruz.

MUHALLEBİLİ KURABİYE


Bu tarifimde çok önceden Yeşil Elma programında görüp denediğim ve hatta sizlerle paylaştığım bir tarif.....Tam 2 senedir Antalyadaki kankam Nilüferimin benden isteyipte benim evet tam 2 senedir ertelediğim belkide yapmaya üşendiğim bir tarifti...En sonunda Nilüferime yaptım ve kargoyla yolladım afiyetle yedi:))))


MALZEMELER:
3.5 su bardagi un
1 paket margarin(oda sicakliginda)
1 paket kabartma tozu
3 kasik yogurt

muhallebisi:
1.5 su bardagi sut
2 kasik misir nisastasi
1 paket vanilya
6 kasik toz seker
1 yumurta sarisi

YAPILIŞI:
Uunu kaba aliyoruz.kabartma tozunu yogurdu ve margarini ekliyoruz.kulak memesi yumusakliginda yoguruyoruz..bu hamurun iki saat dolapta dinlenmesi gerekiyor. Muhallebisi: sutu tencereye alip nisastayi ekliyoruz.toz sekeri 1 paket vanilyayive yumurtanin sarisini ekliyoruz.atese kyomadan telle karistiriyoruz..yanliz yumurtanin sarisini sutle biraz acipta karistirmak daha iyi..atese alip karistirarak pisirip pogaca icine koyulan lor kivami aliyor bu karisim... atesten inince kendi kendine sertlesiyor zaten. .tepsiyi yaglayip unluyoruz.hamuru elde acip icine muhallebi koyuyoruz.pogaca seklinde kapatiyoruz. tepsiye diziyoruz.uzerine pudra sekeri ve istenirse ceviz koyuyoruz.onceden iice isinmis firinda 10 dakika pisiriyoruz.kurabiyeler beyaz kalacak sekilde.....
Ne kadar uzun zaman olmuş yeavrılarım sitemi ihmal ettim ama bana göre oldukça geçerli mazeretlerim var....Neler yaptım neler kilo durumumdan bahsedeyim biliyorsunuz 2 senedir karın ağrım kilolarımdı bu sabah itibariyle 65.2geliyorum 65i kırdığım an şampanya patlatıcam:)))) çokmu abarttım nee...sanal canım sanal ......neyse bu arada 2 günlüğüne geçtiğimiz hafta Ankara'ya gittim geldim...Anneciğimide yanımda getirdim gelirken....Şimdi işten gidince hazır yemeklere konmanın zevkini yaşıyorum:))))
Cuma günü işyerinde köskös ve melül melül otururken karşımda bir bayan merdivenleri gülümseyerek çıkıyordu..Dedim kim bu kesin bi işi var karşıma gelirken gülümsüyor yerini yapıyor...neyse burnumun dibine kadar geldi ben hala resmi gazete gibi bakıyorum gelen kişiye....gönüllll dediiii benimm dedim beni tanımadınmı dedi..hayır dedim:)))) şimdi aklımdan bir isim geçiyor amaaaa o kiloluydu mayıs ayında gördüğümde yok oolamazzzz okadar zayıflamış olamaz.....kıbrısdan bi arkadaş desem dediiii....aneeeeeeeeee zerrriiiiiinnnnnnnnn misss zerrinnnnnnnnnnnn:)))) aklımdakide oydu ama inanılmaz zayıflamışşş ayrı bi güzellik gelmiş...ya insan zayıflayınca daha bi güzelleşiyor:)))) kendimden biliyorum dicem megaloman diceksiniz:))))) neyse öpüştük koklaştık birbirimize iltifatlar falan..tesadüf eseri zerrinim buralara kadar gelmiş birden benim burada çalıştığım aklına gelmiş ve gelmiş yanıma..habersizzz programsız bir buluşma yaşadık...Hemen öğle yemeğine çıktık...zayıfladıkya yiyelim dimi;:)))) ama rejim konsepti dışına çıkmadık valla:)) ızgara ve salata yedik sohbetimizi ettik güldük eğlendik keyifli bir öğle tatili geçirdim.....Sonrasını yazmıcam:))) kabusss yaşadık biraz..zerrinimin arkadaşının arabası çekildi ben Emniyeti aradım falan filan bir macere yaşadık kısada olsa:)))) herşey çok güzeldi zerrinimmmm iyiki geldinnnn seni görmek çok iyi geldi bana....Geçen hafta spora gidemedim Ankara olayı falan filan ctesi başladım tekrar rutin spor hayatıma pazarda gittim...Dün yoga yaparken zor bir hareket vardı neyse ben yaptım hoca bana döndü en arkadaki bayan siz bu hareketi yapamıyordunuz 2 gün önce bakın yapabildiniz şimdi....bennn hönkkkkkkkk oldum..yahu ben 2 gün öncede 4 gün öncede yogaya gelememiştimki..neyse hocayı bozmayalımmm...evet yapamıyordum sayenizde vücudum esneklik kazandı yapabiliyorum hocammmmm:))))
Neyse bu aralar yoğunluğum devam ediyor..tam kesin belli olsun sizleri haberdar edicem bebişlerim çünkü iş değişikliği yapmak istiyorum bu günlerde belli olacak inşallah hayırlısı olur bakalım...tedbiri mekanda ferahlık vardır:)))) sınavlarada 40 gün falan kaldı hiç kitapları elime almadım....offf geçen sene güya çalıştımda noldu:))))) neyse biraz çalışırım artıkım o kadar ödeme yaptık ....hade bakalım hepinizi çokk öpüyorum güzel bir hafta diliyorum......SEVGİLERİMLE NONİŞLERİMMM BEBİŞLERİMMMMM........

28 yorum:

zerrin-misss dedi ki...

hehehe öncelikle yoga hocasıyla geçen muhabete çok güldüm..:=)

Gönülüm, seni görmek bana ayrı birmutluluk verdi canım benim. Herşey için tekrar tekrar teşekkülrer..

Böyle süpriz yapılır işte hehehehe Böylede başa bela olunur :)))

Öperim yanaklarındsn

sıcacık sevgiler.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Hoşgeldin Gönül ablacığım:)

Yazılarını bile okumayı çook özlemişiM. Ya ben seni çok seviyorummm:)) Hala uğraşıyorsun şu bir kaç kilocuğunla, ama sana çook yakışıyor.

Annen de hoşgelmiş. Zerrinle de görüşmeniz çok sürpriz olmuş, ne güzel.

Sevgilerimle.

Betül KÖROĞLU dedi ki...

ahh ahh bu tarifler benim sana gelemediğim günden kaldı dimiiiiii :(

ellerine sağlık hepsi nefisss canım.

sevgiler

sarımutfak dedi ki...

ilk üçünün tarifini biliyorum :):)yedim süperlerdi ellerine sağlık gönülcüm
iyi haftalar
sevgiler

disal dedi ki...

gerçekten yoğun geçmiş günlerin...

tarifler yazılar...giremediğin günleride telafi etmişsin bakıyorum....

arayı uzun tutma canım yaa..özlüyoruz herhalde....:))

Aylin dedi ki...

KIS GÖNÜL SULTANN BANADA AĞLAYAN PASTA YAPIP KARGOLARMISIN???

AA O BÖREKTE PIRASADAMI VARDI BEN NASIL YİYORSAM KIYMALI KUŞÜZÜM OKEYTODA PIRASAYI ANLAMADIM VALLA :))

İŞ DEÜŞÜKLÜĞÜMÜ ODA NESÜÜ AYOL NEDEN SES ETMEDİN BAKİM HALLA HALLA NEYSE MSN YE GEÇİYORUM HADİ ORUM BU KADAR

DANIEL EFE'nin annesi Nagehan dedi ki...

Gonulcugum seni dıyetci olarak kaydetmıştim, sen kurabiye tarifi vermişsin :)

meleginmarifetleri dedi ki...

Kıss gönülüm nerelerdesin ayol sen hiç gelip gitmez oldun vallahi özlettin kendini o içten yorumlarını özledim.
Beklerim öptüm by..

Zeynep dedi ki...

canım gönülcüğüm,
vallahide billahide çok özlemişim seni:)arayı açma bu kadar lütfen.
tariflerin hepsi birbirinden nefis olmuş ellerine sağlık canım.

çoook öptüm

Yaren dedi ki...

Sonudan ortaya ciktin Gönül kiz.Sohbetini özledim vallahi.Zerrinle ne güzel bir bulusma olmus,sizin adiniza cok sevindim.Ögretmenle olan yazina yine cok güldüm ,ilahi Gönül.Tarifler cok sahane ellerine saglik canim.Anneciginle cok güzel zaman gecirmenizi diliyorum canim,cok selam söyle benden.Sevgiyle kal mmuah;)

nino dedi ki...

hosgelmisseniz sefalar getirmisseniz karnimda ac bu ne guzellik gecididir boleeee

SeMiHa dedi ki...

Bu mamalar ne güzel böleee ayloşa ağlayan kek gönderirken bende istiom ama dietteyim bi dilim olsun :)) iş değişikliğinde olur inşallah herşey gönlünce olsun şekerimm.. öperim yanacıklarından...

Mutfakname-Zuhal dedi ki...

ya hoşgeldın nerelerde kaldın merakta kaldım nerde bu dıye ya :)) neyse annecıgınıde getırmıssın ya ohh değme şimdi gönulun keyfıne;;) selamlar soyle bızden teyzeciğimize... ne kadar sevındım zerrının işyerıne gelmesıne ne guzel sana suprız olmuş canım ya ::) iş degışıklıgı ıcınde allah hakkkında hayırlısı neyse onu versın canım ama sen memur degılmıydın ya kızım herkes memur olmak ıstıyo sen iş değışıklıgı yapıyorsun bu krızde bence yerınden kıpırdama gonulcum allaha emanet ol optum...

HÜLYA dedi ki...

tarifler ayrı güzel alttaki yazın ayrı güzel...zerrinle süprizinizi keyifle okudum.. ikinizin de zayıflamış olmasına çok sevindim darısı benim başıma 7-8 kilo fazlalık varda... atamıyorum ayrılmıyorlar benden napsam napsaaam ..

hakkında hayırlısı olsun canım yeni şinde başarılar diliyorum ... sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Canım hoşgeldin, tarifler yine harika ellerine sağlık. Zerrin ne güzel bir sürpriz yapmış böyle,güzel bir gün geçirmenize sevindim.
Canım görüşmek üzere sevgilerimle...

angel dedi ki...

selam arkadaşım.pırasalı borek ve ağlayan kek severek yaptıgım lezzetler.
muhallebılı kurabıyenın tarıfını çok aradım sende gorunce gozelrım ışıldadı:)))
ellerıne sağlıkk

disal dedi ki...

ah gönülüm sorma...

taşınmaktan ben yıprandım,kırıldım eşyalar daş gibi.....kırılsada yenisini alsam diyorum yok anacım...bişey olmuyo...

ama güvenli diye taşıma şirketine verdik son taşımamızı ,bi onlar kırdı bi kaç bişe.....

onun haricinde iyiler iyi...

öptüm canım...

yesildomates dedi ki...

canım bunların hepsi nefis lezzetler..
özletmiştin kendini..
kocaman öpüyorum..
sevgiler...

Adsız dedi ki...

demek kurabiyeyi sadece yesil elmadan gordun hain bendende aldin da yaptinya tarifi :-((nuray

nilay dedi ki...

Bir gelmişsin ,pir gelmişsin :) hepsi nefis görünüyor...ellerine sağlık ,sevgiler

Anne ve kızları dedi ki...

Tariflerin hepsi birbirinden leziz!Ellerinize sağlık!

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Adoşkom bunlar nasıl güzel lezzetler böyle...Hoşgeldin canım diyecem ama bu kadar tariften sonra arayı uzatırsın diye korkuyorum doğrusu...Annen gelmiş Zerrin gelmiş kilolar verilmiş oh ne güzel her şey gönlünce olsun arkadaşım...Özletme kendini öpt...

Adsız dedi ki...

Ben Ebrunun arkadaşı Gülsüm. Yeni tariflerini ve haberlerini ben de merakla bekler oldum artık. Fazla ara verince ne oldu acaba diye merak ediyorum. Tarifleri yapamasamda sen sitende yayınladıkça yapmış kadar oluyorum...Yeni haberlerini (özellikle diyetle ilgili) ve tariflerini merakla bekliyorum...Sevgilerimi yolluyorum....

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

canım ciğerim blogunda çok zorlandım, neden dersen,bu yorum kısmına gelene kadar iflahım kesildi, o yüzden hiç bişeyi okuyamadım:(((sayfana tıklar tıklamaz aşağıdaki uzuuuuun link açılıyo..her yeni tıklamamda tekrar bu sayfa açılıyo, anında yorum diye biryer..kopyalayıp buraya yapıştırdım sende gör diyerek.neyse öpüyorum ..
sebilay.

http://www2.searchresultsdirect.com/parking.php4?domain=anindayorum.com&registrar=348972&keyword=discussion+forum&eq=d98f795f7b57942cf59c3f17347bd51e67edda7e339c793555d57e8d8245c04569f6cc044cf041aa76097013471cb66103df33cb1e65742f50251a5cf12224d530ea29c4be0f17e629f77ff6abe05dbe1e679149f61fc90feaf2a00014ffbdaf25a94251a0f76877a0a1bd275dac7dcca911ce6f391aeba82a03507ae3f9c135702371cb917c282797614069db56dd4b9dcc01611615c3ac65e3366a24582776a47c5f3def94f379d14af8bb1411f4210a3db47366295a848a9085973e90346c

yemekgezegeni dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.. yemekgezegeni.com adı altında, isteyen tüm yemek blogu sahiplerinin katılabileceği bir derleme sitemiz var. www.yemekgezegeni.com

yemekgezegeni size ne fayda sağlar?

- Sitenizin ziyaretçi sayısını arttırarak popülarite sağlar.
- Sitenizin yemekgezegeni.com takipçileri tarafından güncel olarak takip edilmesini, yeni eklenen yazılarınızdan haberdar olunmasını sağlar.
- Siz de yemekgezegeni.com takipçisi olarak diğer yemek bloglarıyla daha kolay iletişime geçebilir, yeni eklenenleri takip edebilirsiniz.
Bize katılmak isterseniz: yemekgezegeni@gmail.com

SİBEL'İN TARİF DEFTERİ dedi ki...

OOO tam bir geçit töreni olmuş, yaw Gönül insan Ankara'ya gelir de haber vermez mi:-(

Mutfak Havlusu dedi ki...

gönül harikasın inan hızına yetişemiyorum nefis şeyler yapıyorsun birde gecikmiş tarif falan diyorsun inan senin gecikmiş halin buysa birşey diyemiyorum döktürüyorsun!
:)

Lütfi MUTLUER dedi ki...

Afedersiniz nereye ne yazınca anindayorum çıkıyor ben anlayamadım

"http://asotu.blogcu.com dedi ki...
canım ciğerim blogunda çok zorlandım, neden dersen,bu yorum kısmına gelene kadar iflahım kesildi, o yüzden hiç bişeyi okuyamadım:(((sayfana tıklar tıklamaz aşağıdaki uzuuuuun link açılıyo..her yeni tıklamamda tekrar bu sayfa açılıyo, anında yorum diye biryer..kopyalayıp buraya yapıştırdım sende gör diyerek.neyse öpüyorum ..
sebilay.

http://www2.searchresultsdirect.com/parking.php4?domain=anindayorum.com&registrar=348972&keyword=discussion+forum&eq=d98f795f7b57942cf59c3f17347bd51e67edda7e339c793555d57e8d8245c04569f6cc044cf041aa76097013471cb66103df33cb1e65742f50251a5cf12224d530ea29c4be0f17e629f77ff6abe05dbe1e679149f61fc90feaf2a00014ffbdaf25a94251a0f76877a0a1bd275dac7dcca911ce6f391aeba82a03507ae3f9c135702371cb917c282797614069db56dd4b9dcc01611615c3ac65e3366a24582776a47c5f3def94f379d14af8bb1411f4210a3db47366295a848a9085973e90346c"

böyle bir yorum yazmışsınız ama...