20 Eylül 2013 Cuma

Hünkar Beğendi ve TCHİBO Şekerleme Değirmeni





Efenimmmmmmmm hayırlı Cumalarrrrrr …şükürler olsun bu haftayıda bitirdik izne ayrılmama çok az kaldı sonra ver elini İstanbul harici her yer .))) Hayırlısıyla tabi..İlk durak hem ailemi çok özlemem hem Bayram sebebiyle Ankara…İkinci durak Antalya…3 ve 4. duraklar henüz karar aşamasında :) ) iznimin 4 haftalık kısmını dolu dolu tatil yaparak geçirmeyi bence ben hakettim…Çünkü çok yoruldummmmm!!!!!!

Hünkar Beğendi…acaba Hürremde beğenmişmidir.))))) Bence beğenmiştir çünkü ben beğendim:)

Avrupa’ya ilk getirilişinde süs bitkisi olarak kullanılan patlıcan, dünyada üretilen yaş sebzeler arasında 6. sırada yer almaktaymış.Aslında içinde bulunan nikotinden dolayı doğada patlıcanı besin olarak tüketen tek canlı insandır. Ama yinede patlıcanın insan sağlığındaki yerinin diğer sebze türlerinden küçümsenmeyecek düzeyde olduğu bilindiği de bir gerçektir. Patlıcanın her türlüsünü yapmayıda yemeyide çok severim..
Sizde severseniz buyrun tarimize;
Hünkar Beğendiyi hiç bir zaman ölçüyle yapmadım o sebeple maalesef tam ölçü veremicem ama bence göz kararı sizde kişi sayınıza göre ayarlayabilirsiniz.
Patlıcanlarımızı közlüyoruz.(4-5 adet) Ben ocakta yada fırında közlemenin kömür ateşindeki közden farklı olduğunu düşünüyorum o sebeplede mangala yapıldığında yada bir yapan olduğunda ortam uygunsa patlıcan közleyip dolabıma atıyorum.
Tavada tereyağını eritiyoruz.İçine un ilave ediyoruz ( 1-1.5 yemek kaşığı kadar) .Sararıncaya kadar karıştırarak kavuruyoruz. Kavrulduktan sonra sütü yavaş yavaş yine karıştırmaya devam ederek ilave ediyoruz. Kıvamını sütü ekledikçe göreceksınız  zaten.. Süt 1.5 su bardağına yakın olacak ve soğuk olacak.Közlenip soyulmuş patlıcanları doğramadan içine ilave ediyoruz.Çırpma teliyle vurarak patlıcanları eziyoruz.Tuzunu,sebzeli çeşnisini ve şekerini ilave ediyoruz.Kaşarını ilave edip karıştırp ocağın altını kapatıyoruz.
Kuşbaşı etimizi tencere yumuşayana kadar haşlıyoruz.Ben kolaylık açısından Düdüklü Tencere kullanmayı tercih ediyorum.  haşlanan etleri süzerek suyundan alıp bir tacaya az yağ ile koyup kavuruyoruz.İçine salça koyup kavurup et suyundan ilave edip bir iki taşım kaynatıyoruz .Baharatlarını ekleyip tuzunu ayarlıyoruz.
Servis tabağına beğendiyı , üstünede etimizi koyarak servis yapıyoruz.
Not: Etin illa ki dana eti olması şart değil. Kuzu etide olabilir , tavuk eti de olabilir, Balık ta olabilir. Hatta ceviz büyüklüğünde köftelerde olabilir.









GRUP 7 İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI A.Ş. tarafından TCHİBO’nun göndermiş olduğu Şekerleme Değirmeni ne BA YIL DIMMMMMMM !!!!!! Gelsin bonibonlar,şekerler,fındık,bisküvi,çikolata ve cevizler  ve daha neler amanın daha nelerrrr :) )))))))))))) Bundan sonra tatlılarımda ve dondurma servislerimde değirmenim öğütür bende süslerim….
Teşekkür Ederim GRUP 7 İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI A.Ş
Teşekkür Ederim TCHİBO
Tchibo ürünlerini çok severek kullanıyorum hala keşfetmeyenler varsa mutlaka ziyaret edin derim..Mağazası artık nerdeyse tüm AVM lerde mevcut..internet sitesinden de sipariş verdiğiniz de 2 gün içerisinde geliyor.TCHİBO nun en güzel yani her hafta yeni bir dünya keşfetmemize vesile olmaları.Üstelik her zaman mükemmel fiyatlarla…Benden söylemesi….
SEVGİLERİMLE……………..

Hiç yorum yok: