15 Eylül 2013 Pazar

Haşhaşlı Revani

Tarif:
Malzemeler 3 yumurta 1 subardağı şeker 1 subardağı sıvıyağ 1 subardağı süt 1 su bardağı irmik 1 su bardağı mavi haşhaş
1.5 su bardağı un 1 kabartma tozu 1 vanılya
Yapılışı Yumurta ve şekerı çırpıyoruz.Sıvıyağ,süt ekleyıp çırpmaya devam edıyoruz kalan diğer malzemelerıde ilave edip karıştırıyoruz 175 C önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz
Şerbeti için ; 2 subardağı şeker ve 4 su bardağı su kaynatıyoruz.Birkaç damla limon damlatıyoruz
Fırından çıkan revanı ve şerbet ılık olacak şekılde şerbetı dökuyoruz..Revanı soğuduktan sonra krem şanti çırpıp üzerrine yayıyoruz…
Not: Arzu edersenız içine iri dövülmüş cevizde katabılırsınız …


Nevşehirdennnnnnn selamlarrrrrrrr :) )))) Dün ki Beyaz TV de Emine Beder ile Mutfak Aşkı programından sonra izleyicilerimdem fırça yedim sitemi uzun zamandır ihmal ettiğim için ve tatilde de olsam hemen bayıla bayıla yediğim bir tarifi paylaşmak istedim…Revanıyı ben yemedim kuzenin eşi Fatma yaptı ama bende parmaklarımda dahil olmak üzere bayıla bayıla yedim..ve hiç tereddütsüz sizlerle paylaşmak istedim…. Bu arada benim 06.08.2013 tarihinde start verdiğim yıllık iznimde son demlerimi yaşıyorum toprağım memleketımde…Ankara doğumluyum benı tanıyan herkes bunu bilir fakat tabıkı benımde bir kökenim memleketim var oda Nevşehir… Nevşehir, tarih ve doğanın iç içe geçerek, bütünsel bir güzellik sergilediği beldeleri ve bölgede yaşamış uygarlıkların zenginleştirdiği kültürel birikimi ile Türkiye’nin eşsiz turizm cennetlerinden biridir.Yılın 12 ayı turist kaynar özellikle Japonların uğrak yeridir…

Bu tatil bana yetmedı gidilecek çok yer vardı en asgariye indirdim ancak Ankara-Antalya-Eskişehir-Sapanca-Nevşehir veeeee Ağva ile tatilimi sonlandırmanın hüznü içinde hepinize sevgilerimi gönderiyorum….
kaynak : http://www.eyvahyemekyandiocakbatti.com/hashasli-revani/

Hiç yorum yok: