2 Ekim 2007 Salı

ÇITIR TAVUK VE BADEMLİ PİLAV

Tarifi uzun süre önce bi siteden bulmuştum ama hatırlamıyorum şuanda...görüntüsü biraz karışık gibi ama tadı mükemmel ve oldukça basit bir tarif.Hele hele biz çalışanlar için şipşak bişi diyebilirim...

Butür tavuk yemeklerinde ben göğüs kullanmıyorum çünkü göğüs eti saman gibi geliyor bana oyüzden ya tavuk bonfile,kalça,kemiksiz pirzola gibi çeşitlerini kullanıyorum.

Nasıl yaptım anlatıyım;
Tavuk bonfileyi aldım kuşbaşı doğradım...Galetaunu ve karabiber tuzu bir kapta karıştırdım kuşbaşı tavuk etlerini içine katıp harmanladım..Süzgece koyup sallayarak fazlalıklarını silkeledim...Sonra Tavaya zeytinyağı koyup ısıttıktan sonra Tavukları ekledim ve kısık ateşte pembeleşene kızarana kadar arasıra karıştırarak pişirdim..Galeta unundan dolayı dibi tutuluyor gibi oluyor ama endişelenmeyin karıştırırken kalkıyor tekrar...

Pilavımıda sade pilav pişirdim..Tereyağında kavurduğum soyulmuş bademleri ekledim demlendirdim..Haa içine topkarabiber ve tuz katmayı unutmayın...ve tabiki tavuksuyu:)) Bu aralar pilavda tek tutkum badem ve topkarabiber takınca takıyorum valla......

HADİ BAKALIM AFİYETLER OLSUN

4 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

o her açışımda farklı bir tarif var ne güsel bu tavuğu bende yaptım 1-2 kere ama şipşak yemekten hoşlanmayan eşime pek sevdiremedim aslında ben çok seviyorum çıtır çıtır yahu hakkat bademli pilavmı yapıon hem aa bende yapecem o zaman banane:)

Adsız dedi ki...

canım süper gözüküyor ilk fırsatta deniycem...muckkk

Adsız dedi ki...

slm canım...

ben tavuğun her yerini seviyorum...sadece but alsam bıkarım ,göğüs etini zaten bir başına yiyemem.....

onun için kesinlikle bütün tavuk alırım...siftelerken içinin minik ciğerleri çıkarya..onun için kavga ederiz hatta....

senin tabak harika görünüyor....pilavı çok severim...tavukla ikisi birbirine çok yakışıyor....

ellerine sağlık canım.....

Adsız dedi ki...

Canım bu ne hamaratlık.
Sabah kırmızı biber ve bademli pilav tarifi vardı.

Tariflerin her zamanki gibi harika.

Elif.