6 Ekim 2007 Cumartesi

YUFKADA İÇLİ KÖFTE


İçli köfteye bayılırım hergün olsa bıkmadan yerim..Ama neyazıkki yapmasını beceremiyorum.Hamurunu yapıyorum elime alıp şekil vereceğim zaman parmağım diğer taraftan çıkıyor..kaçkez denedim ama beceremedim..Bi gönüllü varsa bana öğretsin:)) Bende canım içli köfte istediği zaman yufkalı olanı yapıyorum gayet güzel oluyor.Abartmayım harika oluyor.Denemediyseniz sizde benim gibi içli köfteyi seviyor ama yapamıyorsanız bu tarifi deneyin derim sevgili hatunlar...
MALZEMELER:
250 gr.kıyma
1 kuru soğan
1 subardağı dövülmüş ceviz
1 subardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı salça
3 yufka
maydanoz
tuz,karabiber,pulbiber ve kimyon
YAPILIŞI:
Tavada kıyma ve soğanı kavurmaya başlıyoruz.Tabiki sıvıyağınıda unutmuyoruz.Salça ekliyoruz kavurmaya devam ediyoruz.
Bir tabakta bulgurun üstüne 1.5 subardağı kaynar suyu döküp üstüne tabak kapatıyoruz.Kısır yapar gibi suyunu çektikten sonra tavaya ekliyoruz.Üzerine ceviz,tuz,karabiber ve pulbiberini ekliyoruz.Biraz daha ocakta çevirip altını kapatıyoruz.Kıyılmış maydanoz katıp karıştırıyoruz.Benim acelem olmadığı için soğuduktan sonra dolaba kaldırdım ertesi gün yaptım.Sanırım içli köftenin içinin birgün önceden hazırlanması makbulmüş...
Yufkayı tezgaha yaydım 8 parçaya böldüm.Daha küçük isterseniz 12 parçada olur.Harcı 2 parmak kalınlığında koyup sigara böreği gibi sardım.
1 yumurtayı 1 çay bardağı sütle çırptım .İçli köftelerimi önce bu karışıma ardından galeta ununa bulayıp kızgın yağda kızarttım.
İşte bu kadarrrrrrrrrrrr basitt bir içli köfte ama yalancı tarafından:))
AFİYETLER OLSUN

2 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ben bu böreği portakalda görüp fırında yapmıştım bi kere hiç hoşuma gitmedi kızartması muhteşem oluo gerçektende eline sağlık hatırlattığın içinde sağol:)

Saliha dedi ki...

ELLERINE SAGLIK GONULUM NOT ALAYIM BARI....