29 Kasım 2007 Perşembe

KÖFTELİ KEBAP

Bu ayki esracığımıza özel Kevgir Dergisinde yer alacak Sevgili esramıza ait olan bu köfteli kebabı yaptım fakat bu akşam tüketmeyeceğim için fırınlama işini yarına bıraktım.Dergi için gönderme işleminin son günü olması sebebiyle apar topar çektim resmi.Cumartesi misafirlerim gelecek böreklerimi sardım attım buzluğa kurabiyelerde tamam...geriye kaldı tiramisum ve salatalarım yarında onları yaptımmı tamamdır.Ama yarın temizlik günümdü az önce telefon geldi ve benim temizliğe gelen hanım hastaymışşş sabah belli olur dedi gelip gelmeyeceği...Bakalım inşallah gelebilecek durumda olurda gelir yoksa yarın işten gelip birde ev temizlemek var ondan sonra nanay nanay nanayyyyyyyyyyy bide ev temizlerim.....Bakalım Allah büyük......Heee temüzlükçü gelemezseee çalışmayan evde oturan arkadaşlardan yarum isterim gelir temüzlerler meselaaa selinnnn gelirmisin yavrımmmm :))))))) neyseeee lafı uzatmayım çok yorgunum tam olarak iyileşmedim de zaten tarifi Sevgili (rahmetli demeye dilim varmıyor) Esramın kaleminden aynen kopy yapıyorum....Sevgilerimle Esrammmmmm rahat uyu bak ne kadar çok sevenin varrrrr......

MALZEMELER:
.400 Gr Kıyma (Yağsız)
· 4 Domates
· 1 Yumurta
· 1 Soğan
· 4-5 Dilim Bayat Ekmek İçi (Ben Galeta Unu Kullandım)
· Tuz, Karabiber,Köfte Baharatı
· 4 Biber·
4 Çorba Kaşığı Sıvı Yağ·
Kaşar Rendesi

YAPILIŞI:
Bir kapta kıymanın içine yumurta sarısını, ufalanmış ekmek içini,tuzu ve baharatları ekleyelim. Soğanı rendeleyerek suyunu sıkıp posasını ekleyelim. Harcı iyice yoğurarak bilye iriliğinde yuvarlak köfteler hazırlayalım. Kızdırılmış yağda tavayı sallayarak köfteleri pişirelim ve tepsiye alalım.Ayrı bir tavaya sıvı yağı koyalım, rendelenmiş ince doğranmış biberi kızartalım ardından rendelenmiş domatesi ekleyip 2-3 dk pişirelim. Fırın tepsisindeki köftelerin üzerine gezdirelim. Üzerine kaşar rendesi ekleyip 200 derece fırında kaşarlar eriyene kadar pişirelim. AFİYET OLSUUUUUUUUN…

16 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Gecmis olsun,sifalar dilerik kis gelince hastaliklar bitmiyor.Görüntüsü cok güzel,eline saglik.temizlige bizde gelir 5 dakikada yapariz sen düsünme arkadasim.
yasini serif okudum az önce esranin ruhunuda hediye ettim,Allah kabul etsin.Amin

YeMeK vAkTi dedi ki...

Eline sağlık gönülcüm ne güsel arkadaşınızı böyle unutmanınız hepiniz sağolun

Yaren dedi ki...

Gönülcüm tarif cok güzel görünüyor.Ellerine saglik,sevgili Esraninda yati yer nur olsun insa.
Gönülcüm isin zor,senin temizlikci kadinada Allahtan sifa diliyorum,insal. ilesirde sana yardim eder;)benimde bu gün babam türkiyeden geliyor,cok sevincliyim.Ona güzel seyler hazirlicam.Sana kolay gelin insal.,temüzlükcü hatunla romantik bir temizli günü diliyorum ;)Hayden gali saha ey cumalar dileyyom,öpeyom.

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık canımcığım ayrıca Esra'nın ruhuna gitsin.Umarım temizlik işi sana kalmaz.Çalışan hanımın en büyük korkusu temizlikçi ya gelmezse....İş başa düşecek gibi kolay valla..
sevgiler...

ozlemhan dedi ki...

Gönül hanım esraya yakışır bir tarif hazırlamışsın.Ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

selam ..eline saglık yemek nefisssss...sevgiler..

zehra dedi ki...

ya�as�nnnnnnn
bu gun cumaaa kocaman mutlu ve kocaman eglenceli
bir hafta sonu diliyorummm sanaaa

Selma Alkan dedi ki...

Sevgili Gonul ablacimm ellerine saglik ne kadar yogunsun sen oyle Allah yardimcin olsun sen herseyin ustesinden gelirsin..misafirlerinin yerinde olmak isterdim nefiss lezzetlerin tadina bakardim...Esra ablanin mekani cennet olsun..sana kolay gelsinn guzel bir haftasonu gecirmen dileyiyle sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

ellerinize saglik esracigin ruhuna gitsin cok guzel gorunuyor

Selin dedi ki...

Gönüüüüüüüüüüüüüüüüüül,
Yine bana çatmışsın heeee :))) Gelirim canımcım ne olcak. Arkadaş değil miyiz. Ama bana nolur yarın deme. Yarın arkadaşımın nişanı var. Ben de oraya gidiyorum tatlım. Sen bu defa kendi başının çaresine bak da, bi daha gelmezse temizlikçi, benimkini göndereyim yardıma :)) Bu arada yemek bir harika olmuş canım. Ellerine kollarına sağlık. Öptüm :))

Tijen dedi ki...

Geçmiş olsun.
Şifa gelsin.
Yemekler afiyetle yensin.

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Geçmiş olsun tekrar.Temizliği de bu hafta yapmayıverirsiniz.Her şeyden önce sağlık:)Köfteler çok güzel olmuş.

david santos dedi ki...

I come to join me it the suffering of the families of the 56 people who had died in the tragic aircraft accident. Peace for all the Turkish people

ozlemhan dedi ki...

Gönül hanım esraya yakışır şekilde yapmışsın ellerine sağlık canım

Disalce dedi ki...

oohh...ne güzel..bizim hanım misafirlerinin yiyeceklerini hazırlamış bile....bende son dakikada koştura koştura yaparım....

bende buzluğu kullanayım bari....
iyi fikir..

ellerine sağlık...yemek harika görünüyor...

Nilay Cinisli dedi ki...

Gönül bacım,
Neler neler yapmışsın ayol...Tabi paket paket yollarsın misafilerinle, bol bol dolu dolu güzel güzel yapmışsın..Ellerine sağlık süperrrr bir görüntüüü !Sevgiler canım