3 Kasım 2007 Cumartesi

TAVUKLU ÇORBA

Bir Cumartesi daha bitti biticek....Ne yaptım bugün .......Sabah 9.00 da bi arkadaşım aradı önce cepten sonra hem uyandırdı hem kapris yaptı:)) Neyse telefonumu kapattım hadi biraz daha yatıyım dedim (güya dinlenme günüm ya) 10 dakika geçmedi bu kezde ev telefonu zırrrrr zırrrrrrr tekrar kalktım yataktan arayan arkadaşım (komşum) Funda....uyuyormuydun dedi yoo kalktım örgü örüyorum:))) bugün cumartesi ve uyutmadılarrrr ...çayı hazırladım hemen kahvaltıya gel dedi..offfffff püffffff derken kalktım kalk kızım kalk bugün sana yatmak yok....indim Fundaya Ayşe de geldi bi güzel muhabbet ettik kahvaltımızı yaptık..Sonra hadeee kahve içme günü Ayşedeymiş tekrar Ayşeye çıktık kahve içtik.....Bizim apartmandakiler yok kahve günü yok kahvaltı günü saati pek düşkünler lükslerine eksik kalmazlar bişeyden..işmi var temizlikmi varrr olmaz o sigara ve kahve saati aksatılmıcak:)))) Ankarada komşuluk çok iyiydi.7 yıldır istanbuldayım hiç böle muhabbetli komşularım olmamıştı..Ama 2 senedir bu apartmandayım ve komşuluk tam gaz devam ediyor.....Neyse Ayşecikte kahveler içildi herkes evine dağıldı..Evde işim yoktu...Dışarı çıkmak istesem nereye gitcem hava soğuk ve yağmurlu..Ne yapsam ne yapsam hade bi çorba ve kevgirden Oyacığımın kurabiyelerinden yapayım komşularımı çağırıyım birde çay ve börek yapayım afiyetle yiyelim.Bu cumartesi Komşuculuk oynama günümdü diyebilirim:))Kurabiye tariflerini teker teker yayınlıcam.Şimdiden söyleyim muhteşemdi...Neyse ben size önce çorbamın tarifini yazayım çıkıp kuaföre gideyim yarın falanda muhteşem kurabiyelerimi eklerim...Bugünlük çorbayla idare edin..Bu çorbanın tarifini blogcu arkadaşım mbemine arkadaşımın sitesinde gördüm ve görüntü itibariyle başarılı bir çalışma olduğuna kanaat getirdim ve pişirdim.Sonuç tabiki mükemmellll tek kelimeyle harika:)) Bu arada benim rejim güme gitti neyse bigünden bişe olmaz (öyle die die böyle olduk ama:)) çakturmayun:))) ) Güya akupunktur yaptırdım amaa valla kurabiyelerden sonra kulağımdaki iğnelerden teki çıkar gibi olmuştu ehehehehe sanırım boykot yaptılar iğneciklerim rejimi saputtum die:)))) Neyse ben size çorbanın tarifini vereyim...Sevgili mbemine arkadaşıma teşekkür ediyorum bu güzel tarif için......

MALZEMELER:
1 tavuk but
2 domates
2 sivribiber
3 kaşık un
Tereyağ
Zeytinyağ
1 çay bardağı tel şehriye
YAPILIŞI:
Tavuk butunu haşlayıp didikliyoruz.Kaynayan tavuk suyuna tel şehriyeyi atıyoruz.Diğer tarafta ayrı bir tavada yağda unu kavuruyoruz.Üzerine çorbanın suyundan biraz katıp şehriyelerin içine karıştırıyoruz.Ayrı bir tavada sıvıyağda ince kıyılmış sivribiberi kavuruyoruz.Kabuğu soyulmuş ve küp doğranmış domatesi ekliyoruz.Domatesin rengi dönüp ezilince Çorbaya ilave ediyoruz.Son olarak didilmiş tavuk etini katıyoruz.Tuzunu ayarlıyoruz.
AFİYETLER OLSUN

Hiç yorum yok: