27 Kasım 2007 Salı

MUHALLEBİLİ TEL KADAYIF

Ah ah ölüyorum nasıl üşütmüşüm anlatamam.Yatıyorum cumadan beri dün işede gidemedim.Bugünde biraz toparladım kendimi gecikmeli de olsa gittim işe...Herşeyin başı sağlık valla.Aslında siteme uzun süre yazmak istemiyordum Sevgili Esracığımızdan sonra inanın benim için hiç kolay olmadı bu...Ama onun için bişey yapma sevinci içindeyim...Şimdi tarifi ekleyip tekrar yatıcam çok hastayım inşallah yarın kevgir için esramızın tariflerinden birini yapıcam ölmezde sağ kalırsak diyelim sanırım yarın son günmüş....Aslında bugün yapıcaktım köfteli kebabı ama hiç halim yok akşam üzeri ateşimde çıkıyor boğazım yanıyor hemen yatıcam.Ama yarın yaparım inşallah Allahım şifa verirse....

Sevgili Gülidemin bloğunda gördükten sonra hadee deneyim bakıyım dedim.Pazar akşamı yemeğe davetliydim çok hasta olmama rağmen davet kıramayacağım birinden gelince gitmek zorunda oldum ve genelde boş gitmeyi sevmediğim için bu kezde bu tatlıyı yapıp götüreyim die düşündüm ve sonuç mükemmel herkes bayıla bayıla yedi...Gülidem şiddetle tavsiye etmiş bende aynen aynı şiddette tavsiye ediyorum.......
MALZEMELER:
250 gr tel kadayif
2 yemek kasigi tereyag
3 yemek kasigi seker
1/2 su bardagi ufalanmis ceviz

Muhallebisi icin;
1 lt sut
5 yemek kasigi un
1 su bardagi seker
1 paket kremsanti

YAPILIŞI :
Tel kadayıflar tavada çıtır çıtır olup, biraz renk degistirene kadar kavuruyoruz. Sonra seker ve tereyagi esliginde biraz daha kavrup ve içine ceviz katıyoruz.
Un, seker, süt karıştırıp pisiriyoruz. Biraz ılıyınca toz kremsanti ekleyip çırpıyoruz.Soğuması için bir kenara bırakıyoruz.Uzun dikdöretgen borcamı ıslatıyoruz.Bir kat kadayıf yayıyoruz.Üzerine muhallebi döküyoruz.En üste tekrar kadayıf yayıp buzdolabında bi kaç saat bekletiyoruz.İşte bu kadarrrrr ......
AFİYETLER OLSUN

26 yorum:

Selin dedi ki...

Oy oy oyyyy!!! Bu ne yavrum bee!!! Hani sen diyette değil miydin :)) Ellerine sağlık canım. Nefissssss... Bu arada ben de diyet yapıyorum :((

Selin dedi ki...

Canımcım,
MSN'ne bak istersen yaw. Ekledim seni şeker :))

Adsız dedi ki...

Canım, ellerine sağlık..

Çok geçmiş olsun sanada ...

Yok eklemeliyiz, birşeyler yapmalıyız hayatım.. Hiç sevmezdi uyuşuk blogları :) Biz onun için hayata devam etmeli, hayattan keyif almaya bakmalıyız.. Bize neler öğretiyor bak hala ...

Öpüyorum seni

serinmavi dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım,acil şifalar diliyorum.Gülen yüzün solmasın..Selam ve sevgiler....

Adsız dedi ki...

çok çok geçmiş olsun canım..kendine dikkat et....


ellerine sağlık...

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik esramin yuregine degsin ins

elma şekeri dedi ki...

gecmis olsun. Ayrica ellerine saglik..

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus elıne saglık canım

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gönülcüm bunu msn de bile ballandırdınya ben kesin yapacamda bi yerlere götürmem gerek evde kalmamalı geçmiş olsun şekerim çookkkk

nes-kafe dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık. Çok geçmiş olsun Allah şifa versin en kısa zamanda.

Adsız dedi ki...

slm
çok güzel görünüyor.eminim tadıda güzeldir.ellerine sağlık canım.iyi günler dilerim

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim, cok gecmis olsun öncelikle, bu hastaliklar tüm blog dünyasini sardi galiba, bende ancak antibiyotik alarak kurtuldum sayilir. Sen yine de dikkat et kendine, hafife alma. Tatli icin ne diyebilirim, tek kelimeyle enfes olmus, ellerine saglik.

Selam ve sevgilerimle..

Betül İnce dedi ki...

Sevgili arkadaşım,

Geçmiş olsun, kendine dikkat et, uhlamur, sahlep filan.
Kadayıfın ne kadar değişik, pasta gibi. Ben de geçtiğimiz bayramda annemin anısına O'nun yöntemiyle yapmıştım.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Ferah Gülşen dedi ki...

Gecmis olsun canım. Hasta halinle ne güzel tatlı yapmışsın. eline sağlık.

Yaren dedi ki...

Gönülcüm cok gecmis olsun.Bu havalar aldatan havalar,güvenmemek gerekir.Acil sifalar diliyorum.Tatlin cok süper görünüyor.Muhallebili kadayif cok lezzetli dir eminim.Hic yemedim ama lezzetli oldugundan eminim.Insal. bende yaparim.Ellerine saglik canim.

Betül dedi ki...

hiii çok geçmiş olsun canım sana gelip çorbalar yapayım, ıhlamurlar pişireyim isterdi gönlüm,
canım ellerine sağlık şahane görünüyor tatlın mm ne de lezzetlidir, aa sen çalışıyor muydun bilmiyordum ne üzerine hangi alanda çalışıyorsun
kendine iyi bak canım sevgiler......

Betül dedi ki...

vavvvvvv çok karizma imiş işin şekerciiiiim tebrikler :).......

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Geçmiş olsun Gönül. Eline sağlık değişik bi lezzeti olur heralde bu tatlının. Denemek istiyorum :)

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

çok geçmiş olsun arkadaşım.benimde iş yerimde kaloriferler yanmıyor.hasta olmamaya çalışıyorum.inşallah çabuk geçer

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm:)
Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim bu arada tatlı harika görünüyor ellerinize sağlık
görüşmek üzere sevgiler:)

Ilker Erdem dedi ki...

Gecmis olsun canim acil sifalar diliyorum. Ayrica tatlinda super gorunuyor. Aklimda bir gun yaparim insallah. Sevgiler

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Geçmiş olsun.Allah geçici hastalık versin.Tatlı çok güzel.Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

ben biliyommm bunu daha önce yaptım süper bişey oluyor yawwww yemede yanında yat durumu yani :) süperrr ımmmm ağzım sulandı ..benim gibi diyette olan birine yapılır bu yawwww

Selin dedi ki...

Gönüüüüüüüül,
Nasıl oldun canım yaaa!!! Neden sesin soluğun çıkmıyor?

Adsız dedi ki...

Gönülüm, brek brek

kurbişler saklanabilir tamam.
bayatlamaz tamam
hava almayan kapta saklarsan tam süpper olur tamam
:))kolay gelsin tamam

Adsız dedi ki...

bu da nesi, hayatında ağzına kadayıf koymayan ben şimdi olsa valla hiç düşünmeden yerim. O kadar harika görünüyor yani, ellerinize sağlık süper duruyor...

cumartesi mutfağı